رفتن به محتوای اصلی

خبرها

بازديد دانشجويان شهرسازي از شهر گلمکان و نشست با شهردار گلمکان

شنبه، ۲۰ آبان ۰۲

به مناسبت روز جهانی شهرسازی، دانشجويان شهرسازی دانشکده عمران، معماری و شهرسازی همراه با اساتید گروه شهرسازی خانم دکتر لشکری، آقای دکتر وثاق و آقای مهندس خلج در روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ پس از نشست با مسئولان شهرداری گلمکان از این شهر بازدید کردند. هدف این بازدید آشنایی دانشجویان با مسائل و موضوعات شهرهای کوچک و دغدغه‌های مدیران شهری بود. در این راستا ابتدا در محل سالن اجتماعات شهرداری طی نشستی با مسئولان شهرداری گلمکان ضمن بررسی اجمالی انواع طرح ها و برنامه‌های توسعه شهری تهیه شده برای گلمکان اعم از طرح جامع، طرح تفصیلی، طرح های آماده‌سازی و ... دانشجویان با چالش‌ها و دغدغه‌های مدیران شهری برای اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها آشنا شدند و پرسش‌های خود را مطرح نمودند.
در ادامه بافت شهر و مراکز تاریخی و فرهنگی گلمکان مورد بازدید قرار گرفت. وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی همچون طبیعت زیبا و دریاچه چشمه سبز و نیز آثار تاریخی همچون حسینیه قدیمی گلمکان (دوره قاجار)، مزار خواجه عبدالرحمن گهواره‌گر (از عرفای قرن هشتم هجری) و بنای بلغورخانه (دوره صفویه) فرصت‌های توسعه زیادی را در اختیار این شهر قرار داده است. از سوی دیگر، وجود بافت‌های نیازمند بازآفرینی، مقاوم نبودن بافت قدیمی شهر، دسترسی نامناسب به واحدهای مسکونی و خانه‌های دوم از مهم‌ترین چالش‌های گلمکان هستند که در بازدید صورت گرفته مصادیق آن مشاهده و مورد بحث قرار گرفت.
بدیهی است افزایش مهارت‌های دانشجویان نیازمند ارتباط موثر با جامعه و مدیران شهری و درک شرایط واقعی شهرها و سکونتگاه‌های انسانی می‌باشد. بدین وسیله از همراهی صمیمانه مدیران شهری گلمکان در طول بازدید تشکر و قدردانی می‌نماییم.